مسیر آشنایی با سرمایه گذاران

بنجامین گراهام، وارن بافت، پیتر لینچ و فیلیپ فیشر بخشی از سرمایه‌گذاران اسطوره‌ای دوره جامع اصول سرمایه‌گذاری و ثروت‌آفرینی کلینیک اقتصاد دکتر سعدوندی

دوره جامع اصول سرمایه‌گذاری و ثروت‌آفرینی

یکی از الزامات تحول زندگی شخصی، درک چگونگی انباشت ثروت می‌باشد.

در این دوره زندگی‌نامه، نقاط مشترک، افتراقات و طرز فکر ۱۰ نفر از اسطوره‌های سرمایه‌گذاری را در ۱۰ ساعت (به جای حداقل ۱۰۰ ساعت مطالعه شخصی) برای شما فراهم کرده‌ایم.

آشنایی با اسلوب فکری و عملی این ۱۰ اسطوره‌ی دنیای سرمایه‌گذاری به شما کمک خواهد کرد تا از سعی و خطا در سرمایه‌گذاری پرهیز کرده و بتوانید ثروتمند شوید.

بنجامین گراهام، وارن بافت، پیتر لینچ و فیلیپ فیشر بخشی از سرمایه‌گذاران اسطوره‌ای دوره جامع اصول سرمایه‌گذاری و ثروت‌آفرینی کلینیک اقتصاد دکتر سعدوندی
دوره تحلیل بنیادی سهام (فاندامنتال) با تدریس دکتر سعدوندی در کلینیک اقتصاد

دوره جامع تحلیل بنیادی (فاندامنتال) سهام

در تحلیل بنیادی سهام تخمین ارزش منصفانه صورت می‌گیرد و امکان برآورد زیر ارزشی (Undervalue) یا بیش ارزشی (Overvalue) سهام فراهم می‌شود. ارزیابی اثربخشی مدیریت و فرآیند تصمیم‌گیری مورد مهم دیگری در تحلیل بنیادی سهام است. تجزیه و تحلیل توان مالی شرکت، قدرت بازپرداخت بدهی‌ها و ارزیابی توانایی شرکت در مواجهه با رقیبان برای کسب سهم بازار یا حفظ جایگاه فعلی در تحلیل فاندامنتال سهام دارای اهمیت است.

سلسله مقالات پیشنهادی آشنایی با سرمایه گذاران
کلینیک اقتصاد

وارن بافت

وارن ادوارد بافت، سرمایه گذار افسانه‌ای ارزش-مبنا، یک کارخانه نساجی رو به زوال را به موتوری مالی تبدیل کرد که موفق‌ترین شرکت هلدینگ جهان شد.
بنا به گزارش فوربز، بافت که به دلیل استعدادش در سرمایه‌گذاری به پیشگوی اوماها معروف است، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ثروت شخصی را به دست آورده است.

جورج سوروس

جورج سوروس مدیر افسانه‌ای صندوق‌ پوشش ریسک است که بسیاری او را جزء موفق‌ترین سرمایه‌گذاران تمام ادوار می‌دانند. سوروس صندوق کوانتوم را مدیریت می‌کرد که، از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۰، به میانگین بازده سالانه ۳۰٪ دست یافت. او رئیس شرکت مدیریت سرمایه سوروس با مسئولیت محدود است.

چارلی مانگر

چارلی مانگر (۱۹۲۴ – ۲۰۲۳) نایب رئیس و معاون وارن بافت، سرمایه‌گذار مشهور و مدیرعامل برکشایر هاتاوی، شرکت خوشه‌ای چندملیتی با درآمد ۳۵۴.۶ میلیارد دلاری واقع در اوماها، نبراسکا، است.
مانگر به‌عنوان نزدیک‌ترین شریک تجاری و «دست راست» بافت به‌مدت بیش از چهار دهه، نقشی مهم و اساسی در رشد شرکت برکشایر و تبدیل آن به یک شرکت هلدینگ چندملیتی عظیم با ارزش بازار بالغ‌بر ۷۰۰ میلیارد دلار (تا فوریه ۲۰۲۲) و شرکت‌های تابعه‌ای در زمینه‌ی بیمه، حمل‌ونقل ریلی کالا، تولید/توزیع انرژی، تولید صنعتی و خرده‌فروشی داشته است.

ری دالیو

ری دالیو مؤسس شرکت بریج‌واتر اسوشیتس، بزرگ‌ترین صندوق پوشش ریسک جهان، با حدود ۱۳۰ میلیارد دلار سرمایه تا ژوئن ۲۰۲۲ است. دالیو پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار (MBA) از دانشکده‌ی بازرگانی هاروارد و شروع فعالیت حرفه‌ای خود در وال‌استریت، شرکت بریج‌واتر را از آپارتمان دوخوابه‌ی خود در منهتن در سال ۱۹۷۵ راه‌اندازی کرد.

ایلان ماسک

ایلان ماسک یک کارآفرین است که به عنوان مدیر ارشد اجرایی شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا (TSLA) و شرکت خصوصی فضایی اسپیس ایکس به شهرت جهانی دست یافته است. ماسک، سرمایه‌گذار اولیه در چندین شرکت فناوری بود و در اکتبر ۲۰۲۲، قراردادی خصوصی را برای تصاحب شرکت ایکس (توییتر سابق) تکمیل کرد.

×

درود بر شما

خوش آمدید به چت پشتیبان کلینیک اقتصاد

بفرمایید

×

بچرخون تا برنده بشی!

  • شانس خود را برای دریافت جوایز ارزنده امتحان کنید
  • 3 بار شانس چرخش برای هر ایمیل
  • کد تخفیف به ایمیل شما ارسال خواهد شد، لطفا در وارد کردن ایمیل خود دقت کنید.
شانس خود را امتحان کنید
هرگز
بعدا یادآوری کنید
نه ممنون