مسیر یادگیری نسبت‌های مالی

دوره تحلیل بنیادی سهام (فاندامنتال) با تدریس دکتر سعدوندی در کلینیک اقتصاد

دوره جامع تحلیل بنیادی (فاندامنتال) سهام

در تحلیل بنیادی سهام تخمین ارزش منصفانه صورت می‌گیرد و امکان برآورد زیر ارزشی (Undervalue) یا بیش ارزشی (Overvalue) سهام فراهم می‌شود. ارزیابی اثربخشی مدیریت و فرآیند تصمیم‌گیری مورد مهم دیگری در تحلیل بنیادی سهام است. تجزیه و تحلیل توان مالی شرکت، قدرت بازپرداخت بدهی‌ها و ارزیابی توانایی شرکت در مواجهه با رقیبان برای کسب سهم بازار یا حفظ جایگاه فعلی در تحلیل فاندامنتال سهام دارای اهمیت است.

نگاره اسطوره‌های سرمایه‌گذاری دوره اصول سرمایه‌گذاری و ثروت‌آفرینی کلینیک اقتصاد دکتر سعدوندی

دوره جامع اصول سرمایه‌گذاری و ثروت‌آفرینی

یکی از الزامات تحول زندگی شخصی، درک چگونگی انباشت ثروت می‌باشد.

در این دوره زندگی‌نامه، نقاط مشترک، افتراقات و طرز فکر ۱۰ نفر از اسطوره‌های سرمایه‌گذاری را در ۱۰ ساعت (به جای حداقل ۱۰۰ ساعت مطالعه شخصی) برای شما فراهم کرده‌ایم.

آشنایی با اسلوب فکری و عملی این ۱۰ اسطوره‌ی دنیای سرمایه‌گذاری به شما کمک خواهد کرد تا از سعی و خطا در سرمایه‌گذاری پرهیز کرده و بتوانید ثروتمند شوید.

نگاره اسطوره‌های سرمایه‌گذاری دوره اصول سرمایه‌گذاری و ثروت‌آفرینی کلینیک اقتصاد دکتر سعدوندی

سلسله مقالات پیشنهادی نسبت‌های مالی
کلینیک اقتصاد

نسبت فروش به سرمایه در گردش

«نسبت فروش به سرمایه در گردش»؛ شاخصی است که معمولا برای ارزیابی کارایی شرکت استفاده می‌شود و داده‌هایی از روند فروش و سرمایه ‌در ‌گردش جهت تجزیه‌وتحلیل در اختیار مدیریت قرار می‌دهد، که شامل موارد زیر می‌باشند:

۱- میزان تغییرات وضعیت مالی در استفاده از وجوه نقد کسب‌و‌کار در طول زمان را مشخص می‌کند.
۲- مشخص می‌کند برای حفظ سطح خاصی از فروش به چه میزان وجه نقد نیاز است.
۳- برای بودجه‌بندی و تامین ‌مالی، سرمایه در گردش بودجه‌ریزی شده سال‌های گذاشته را مقایسه می‌کند.

همه چیز درباره سود نقدی تقسیمی و نحوه دریافت آن

فرض کنید شرکتی طی سال مالی گذشته خود، از طریق فعالیت‌های انجام‌شده‌اش به مقدار مشخصی سود خالص رسیده است. ممکن است این سود صرف سرمایه‌گذاری مجدد برای توسعه فعالیت‌های شرکت گردد یا کل یا بخشی از این سود بین صاحبان سهام شرکت تقسیم شود.

تصمیم‌گیری درباره نحوه تقسیم سود خالصی که شرکت طی یک سال مالی ساخته است، در مجمع عادی سالانه شرکت انجام می‌شود. به صورت کلی، یکی از وظایف مجمع سالانه شرکت‌ها تعیین‌تکلیف سود خالص شرکت طی سال مالی گذشته می‌باشد.

بازده حقوق صاحبان سهام ROE چیست؟

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای موفق شدن در بازار سرمایه، آموختن و شناخت دقیق مفاهیم و اصطلاحات می‌باشد.این شاخص بیانگر این است که مدیریت شرکت با چه میزانی از کارایی، سرمایه‌ای که سرمایه‌گذارها برای تصاحب سهام شرکت پرداخت نمودند را در جهت ایجاد بازده استفاده می‌نماید.

همه چیز درباره نسبت P/E در بورس

امروزه سودآوری در شرکت‌ها و تغییرات قیمت، مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. رخدادها و عوامل مهمی وجود دارند که بر قیمت و سودآوری شرکت‌ها تأثیر می‌گذارند و باعث ایجاد تغییرات در آن‌ها می‌شوند؛ بنابراین برای تحلیل و مقایسه سهام شرکت‌های مختلف با یکدیگر، باید معیارهای ارزیابی سهام را بشناسید. یکی از این معیارها، نسبت P/E است که از حاصل تقسیم قیمت سهم بر درآمد آن به‌دست می‌آید.

آموزش سایت کدال

کدال مخفف Comprehensive Database Of All Listed Companies است و از مهم‌ترین سایت‌های بورس به حساب می‌آید. در این سایت تمام اطلاعات مالی شرکت‌های بورسی و فرابورسی در ارائه می‌شود. سرمایه‌گذاران می‌توانند انواع گزارش شرکت‌ها را در این سایت مشاهده کنند و با استفاده از این گزارش‌ها و تحلیل آن‌ها برای سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

آموزش سایت TSETMC

TSETMC مخفف (Tehran Securities Exchange Technology Management Co) می‌باشد، که به معنی سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران است. این سایت منبع اصلی برای نمایش آمار لحظه به لحظه معاملات در بورس می‌باشد. همچنین اطلاعات مهم و کاربردی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد، به همین دلیل آشنایی با آن برای فعالان بازار بورس ضرروی است.

×

درود بر شما

خوش آمدید به چت پشتیبان کلینیک اقتصاد

بفرمایید

×

بچرخون تا برنده بشی!

  • شانس خود را برای دریافت جوایز ارزنده امتحان کنید
  • 3 بار شانس چرخش برای هر ایمیل
  • کد تخفیف به ایمیل شما ارسال خواهد شد، لطفا در وارد کردن ایمیل خود دقت کنید.
شانس خود را امتحان کنید
هرگز
بعدا یادآوری کنید
نه ممنون